>

تبلیغات

سازمان ملل درباره محرومیت کودکان پناهجو از دسترسی به مدرسه هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فیلیپو گراندی» رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گزارش داد که 3 میلیون و 700 هزار کودک پناهجوی در سن مدرسه، از امکان رفتن به مراکز آموزشی محروم هستند.
گراندی این مساله را بحرانی برای میلیون ها کودک پناهجو توصیف کرد و اقدام بین المللی برای بازگرداندن این کودکان به مدرسه را خواستار شد.
اظهارات این مقام بین المللی در آستانه نخستین اجلاس سازمان ملل متحد با موضوع پناهجویان و مهاجران عنوان شد که قرار است 19 سپتامبر (29 شهریور) در نیویورک برگزار شود. این اجلاس با نشست دیگری به میزبانی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در روز پس از آن پیگیری خواهد شد که درباره تلاش های جدید برای کمک به پناهجویان مذاکره خواهد شد.
گراندی تاکید کرد که آموزش می تواند به پناهجویان کمک کند تا آینده خود را در کشورهایی که پناهنده شده اند و وقتی به کشورشان باز می گردند به شکل مثبتی شکل دهند.
گزارش آژانس پناهجویان که آمار کمیساریای امور پناهجویان سازمان ملل درباره آموزش پناهجویان را با گزارش یونسکو درباره شمار ثبت نام جهانی در مدارس مقایسه می کند، نشان می دهد که فقط کمتر از 50 درصد از کودکان پناهجو در جهان به آموزش های ابتدایی دسترسی دارند. میانگین جهانی این آمار 84 درصد است.
گزارش مذکور همچنین نشان داد که فقط یک درصد از پناهجویان امکان دسترسی به دانشگاه ها را دارند. دسترسی افراد به دانشگاه ها در مقیاس جهانی 34 درصد است.
گزارش اخیر عنوان می کند که تعداد فزاینده افرادی که به تازگی آواره شده اند، تلاش های کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل و دیگر سازمان ها را برای ثبت نام کودکان پناهجو درمدارس، تحت الشعاع قرار داده است.
در این گزارش اشاره شده است، در حالی که آمار جهانی پناهجویان در سن مدرس در دهه نخست قرن بیست و یکم نسبتا ثابت و حدود 3.5 میلیون نفر بوده، اما از سال 2011 به طور متوسط با افزایش 600 هزار کودک و بزرگسال سالانه، این رقم افزایش یافته است.
در این گزارش تاکید می شود که فقط در سال 2014 میلادی، جمعیت پناهجویان در سن مدرسه 30 درصد افزایش داشت و با این نرخ به 12 هزار کلاس و 20 هزار معلم بیشتر در هر سال برای تامین نیاز پناهجویان نیاز است.
گزارش مذکور همچنین عنوان می کند، این حقیقت که 86 درصد از پناهجویان در کشورهای در حال توسعه ای به سر می برند که خود با مشکلات آموزشی برای کودکان خود دست و پنجه نرم می کنند، این معضل را پیچیده تر می کند.
در این گزارش آمده است: اوضاع در کشور جنگ زده جنگ زده نشان می دهد که درگیری ها و جنگ با چه سرعتی می تواند روند مثبت آموزشی را معکوس کند. قبل از آغاز جنگ در سوریه در تقریبا 5 سال پیش 94 درصد از کودکان سوری امکان دسترسی به مدارس ابتدایی و راهنمای را داشتند اما طبق آمار سازمان ملل، تا ژوئن امسال فقط 60 درصد آنها به مدارس راه یافتند و 2.1 میلیون نفر کودک و نوجوان از آموزش محروم ماندند.
همزمان تقریبا 5 میلیون سوری مجبور به ترک کشورشان و ورود به کشورهای همسایه ای شده اند که دسترسی به آموزش در آنها دشوار است.
سازمان ملل تخمین زده که تقریبا 900 هزار کودک پناهجوی سوری از مدرسه محروم هستند.
اروپام**9158**1144* مترجم- بهجت عباسی*دبیر- علیرضا جباری

انتهای پیام /*

رفع مسئولیت

مطالب از سایت های مجاز و ایرانی جمع آوری شده و لذا در صورت وجود مشکل از طریق گزارش تخلف با ما در میان بگذارید.

تبلیغات

بزودی

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

هاب سیتی 98 پلی